donderdag 11 april 2013

10 tips om af te vallen na de bevalling

Hallo allemaal,
Bevallen en een kindje krijgen is heel leuk en spannend. Wanneer je kindje daar dan eindelijk is ben je ook op een roze wolk en maakt niets je uit.
Maar na een paar weken wanneer je je alweer sterker voelt en het voeden, de poepluiers en de huilbuien een tweede natuur voor je zijn geworden, begin je je toch wel af te vragen waar je strakke figuur is gebleven en wanneer die zwangerschap kilo's er nou eindelijk af gaan. Sporten mag nog niet zo zwaar vanwege de kans op een baarmoeder verzakking. Dus wat ga je doen?
Lijnen? Leuk maar als je borstvoeding geeft is dat geen goed plan en het is niet echt gezond.
Verder is er niet echt iets anders! Fout antwoord!
Ik heb hier 10 tips om je zwangerschapsbuik er af te krijgen. Je kan heel veel tips op internet vinden, maar geen resultaten.Daarom zal ik deze 10 tips op mezelf uitvoeren en daarover wekelijks een update geven.

1. Draag een buikband
Je hebt vele verschillende soorten buikbanden. Maar welke is nou echt effectief? Ik heb er twee, een heb ik gekocht op de markt, het is een zwarte van sterk elastiek gemaakte band die je niet kan verstellen en die je buik plat hoort te houden. Mensen! Koop dit niet! (Zie foto) Het rolt na een uur tot het midden van je buik en zal je buik echt niet plat maken of laten lijken. Het is troep. Voorval voor vrouwen die net als ik rond gevormd zijn.
De andere is een Belly Bandit waarover ik in een volgend artikel meer over vertel.

2. Koop een hoelahoep
Ik heb een week geleden een fitness hoelahoep gekocht online, ik weet dat toen ik een klein meisje was ik vaak aan het hoelahoepen was en daar een strakke buik van kreeg. Ik kon het uren volhouden en samen met mijn buurmeisje deden wij wedstrijden wie het langst kon hoelahoepen. Nou was ik een beetje online aan het surfen en vond ik een fitness hoelahoep voor volwassenen om strakke buikspieren te trainen.
Of dit product echt werkt ga ik laten weten via deze blog houd het dus in de gaten.

3. Lichte buikspieroefeningen
Er zijn vele lichte buikspieroefeningen die je mag doen als je pas bevallen bent. Ik zal je laten weten welke dit allemaal zijn. Of je iets wel of niet online moet kopen en ik zal de links geven waar je dit kan kopen.

4. Stevige wandeling
Niets is beter (en lekkerder) dan af en toe naar buiten te gaan en een flink stuk te gaan lopen met je kleine. Doe het in het begin rustig aan omdat je bekkenbodem nog niet hersteld is en je niet te veel en te lang mag lopen. Maar af en toe een kwartiertje of een hal uurtje wandelen in de buurt kan geen kwaad en de frisse lucht zal veel goeds doen voor jou en je kindje.

5. Citroen drinken in heet water
Citroen in heet water. Mijn favoriete drankje. Na elke maaltijd heb ik mij voorgenomen om een glas citroen in heet water te gaan drinken. Het voert namelijk al je afvalstoffen uit je lichaam en zorgt ervoor dat de calorieën die je eet verbranden. Natuurlijk moet je niet geloven in een wonderdrank dat je slank zal maken. Maar in het proces van gezond leven en afvallen mag dit drankje zeker niet uitgesloten worden.

6. Sap en fris vervangen door water
Sap en fris bevatten heel veel suikers die niet goed voor je zijn. Deze suikers zullen je cholesterol verhogen, het zal je dik maken en zorgen dat je uit eindelijk lui wordt. Tuurlijk af en toe een glas sap of fris kan geen kwaad dit drink ik zelf ook wel eens. Maar ben je gewend om fris of sap te drinken gedurende de dag door dan zou ik deze drankjes vervangen door uitgekookt afgekoeld water of bronwater. Het zorgt ervoor dat je dorst gelest wordt en dat je die 2 liter vocht naar binnen krijgt. Let op! Vrouwen die borstvoeding geven hebben gemiddeld 2,5 liter vocht per dag nodig.

7. Snoep en koek vervangen door fruit
Waarom een snack die net als sap veel suikers bevatten en niet goed voor je zijn niet vervangen door een lekker stuk fruit. Kies uit wat je wilt er zijn er zoveel. Tuurlijk bevat een banaan veel calorieën en druiven veel suikers. Maar fruit is fruit en dit zijn wel de calorieën en de suikers die goed voor je zijn. Je mag heus wel wat calorieën en suikers naar binnen krijgen maar kijk waar je ze vandaan haalt.
En vrouw die borstvoeding geeft moet ca. 3 stuks fruit per dag eten.
Tip: Probeer het boek 50 groene smooties in een handomdraai.


8. Borstvoeding geven
Door borstvoeding val je af. Dat is wat deskundige zeggen. Ik weet niet hoe het komt. Maar het is wel waar ik geef zelf borstvoeding en mijn partner merkte al na 3 dagen dat ik erg was afgevallen. Of ik hetzelfde zou afvallen als ik geen borstvoeding gaf, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik ben afgevallen.
Naast dat je van borstvoeding afvalt is het natuurlijk ook heel erg fijn en intiem om je kindje borstvoeding te geven.

9. Regelmaat
Rust, reinheid en regelmaat. Dat zijn de 3 R's van een evenwichtig leven. Als je elke dag een planning maakt voor jezelf hoe laat je op wilt staan wat je wanneer gaat doen en hoe laat je weer naar bed gaat en dit elke dag herhaald, zal je ervaren dat je al gewicht verliest omdat je lichaam dit nodig heeft. Je lichaam heeft tijd om eten te verteren en zal genoeg rust hebben. Dit is een belangrijk proces tijdens afvallen.
Ik heb zelf een schema gemaakt waarbij ik ieder uur en half uur voor mezelf op heb geschreven wat ik ga doen. En het werkt perfect. Zo merk ik dat ik opeens veel meer tijd heb om andere dingen te doen. En niet de behoefte heb om de hele dag te snacken.

10. Geniet.
Geniet van alles wat je meemaakt en doet. Let niet teveel op je weegschaal. Het belangrijkste tijdens afvallen is om jezelf te accepteren hoe je bent en wie je bent. Iedereen is mooi op zijn eigen manier. Kijk niet naar een ander, iedereen maakt zijn of haar dingen mee. Dus geniet van jezelf, geniet van je gezin of deze nou groot is of klein, bewonder het want het is van jou.


1 opmerking:

  1. Hoe wist jij welke maat belly bandit je had? Want ik vind 't zo ingewikkeld op hun site.En weet jij misschien wat meer over stoombadjes nemen na de bevalling?

    BeantwoordenVerwijderen